Racionālā perfekcija

Lietišķība un racionalitāte ir atzītas modernitātes ēras un gaumes princips pats par sevi. Racionālā universā katra detaļa ir pamatota un tajā ir maz vietas nejaušībai. Ja tā parādās, tad kā izaicinājums izpētei un izskaidrojumam. Intelekta triumfs un elementu harmonija ir šīs tradīcijas devīzes.

Racionālā perfekcija

Lietišķība un racionalitāte ir atzītas modernitātes ēras un gaumes princips pats par sevi. Racionālā universā katra detaļa ir pamatota un tajā ir maz vietas nejaušībai. Ja tā parādās, tad kā izaicinājums izpētei un izskaidrojumam. Intelekta triumfs un elementu harmonija ir šīs tradīcijas devīzes.
Leģendārā Prūsijas karaļa Frīdriha Lielā vasaras pils Potsdamā Sansusī apvieno sevī vācu rokoko greznību un apgaismības laikmeta racionālos principus. Tas ir aprēķins, kas rada skaistumu.
Modernitāte savā attīstības gaitā atkailinās, arvien vairāk agrāk atzītu arhitektonisku risinājumu un rotājumu atzīstot par liekiem un bezgaumīgiem, līdz paliek tikai divu elementu spēle – virsma un atspulgs. Šeit parketa ornaments kļūst par materiāla ritmu.
Spilgtākajos modernitātes meistardarbos laikmetīgais ir vienots ar mūžīgo. Tā viens no pasaulē pirmajiem starkitektiem Ludvigs Mīss van der Roe, radot Vācijas paviljonu Barselonas 1929. gada pasaules izstādē, aptver visu Eiropas vēsturi bez nevienas vēsturiskas atsauces. Platoniska ideju brīvība izpaužas ultramodernā telpas organizācijā, laikmetīgais stikls, hroms un tērauds mijas ar seno romiešu iecienīto travertīnu, zaļo Alpu marmoru un Atlasa kalnu zeltaino oniksu. Un tur, plašāko stikla un marmora virsmu ietverta, ūdenī atspīd Georga Kolbes skulptūra Rīts – modernitātes veltījums antīkajam skaistumam.
Barselonas paviljons arhitektūrā manifestē vizuālās mākslas jauno lietišķību – jaunu reālisma līmeni, kas nekopējot spēj gan atcerēties avangarda pārmērības, gan viduslaiku glezniecības garīgo vienkāršību.
Klasiskais vieglums
Klasisks franču skujiņas (Chevron) raksts ar perpendikulārās frīzes ierāmējumu. Kā dzīvīgs akcents – jūgendstila pāvu astes ornaments frīžu joslā.
Šķietamā vienkāršība
Tāpat interjeros Art Nouveau dekoratīvajiem džungļiem seko Art Deco askētiskās virsmas. Tā ir jauna pārticība, kuras greznība ir šķietamā vienkāršība, kas zinātājam atklājas kā idejiska un ideāla bagātība.
Mūsdienu interjeros racionālās perfekcijas simbols ir Filipa Starka mēbeles. Ikoniskais Starka krēsls ir tronis laikmetīgajiem gaumes pavēlniekiem.
Terase
Plaša koka seguma terase klasiska stila savrupnamā. Tiek izmantota brokastošanai saules pielietos rītos, bezrūpīgām vakariņām ar draugiem siltos vasaras vakaros, priekpilnām svinībām un jutekliskai divvientulībai.
Atturīgā romantika
Tornīša telpa koka nama erkera daļā. Grīdas klājumu veido ģeometriskā progresijā pret telpas centru attīstīts franču skujiņas raksts, radot romantisku zirnekļa tīkla efektu.
Parketa raksti
Visplašāk izmantotais koka grīdu segumu veids ir dēļu klājums – strikti veidots, vienkāršs grīdas noformējums, kur galvenā nozīme ir koksnes nokrāsu un šķiedras skaistumam. Tam seko skujiņas raksts un daudzu dažādu kvadrātu variācijas – šaha galdiņš, pīnītes, zvaigžņu ornamenti u.t.t., savukārt aplis saglabājas kā pamatforma.
Sūzena Sontāga:
Ir gaume cilvēku izvēlē, ir vizuāla gaume, ir emociju gaume un ir arī rīcību gaume, un morāles gaume. Arī intelekts patiesībā ir gaumes veids – gaume ideju izvēlē.

Klasiskais vieglums

Klasisks franču skujiņas (Chevron) raksts ar perpendikulārās frīzes ierāmējumu. Kā dzīvīgs akcents – jūgendstila pāvu astes ornaments frīžu joslā.

Terase

Plaša koka seguma terase klasiska stila savrupnamā. Tiek izmantota brokastošanai saules pielietos rītos, bezrūpīgām vakariņām ar draugiem siltos vasaras vakaros, priekpilnām svinībām un jutekliskai divvientulībai.

Atturīgā romantika

Tornīša telpa koka nama erkera daļā. Grīdas klājumu veido ģeometriskā progresijā pret telpas centru attīstīts franču skujiņas raksts, radot romantisku zirnekļa tīkla efektu.
Lūdzu, rakstiet, lai saņemtu papildu informāciju!
Paldies, mēs ar jums sazināsimies tuvākajā laikā!